Friday, September 11, 2009

At-Tarawikh Wal Henpon

Semalam aku ada sikit bengang dengan mamat kat sebelah sewaktu sembahyang sunat Tarawikh. Pada awal sembahyang Isyak aku dak perasan fe'el budak ni. Bukan nak cakap aku ni perfect dan sembahyang aku Allah terima tapi fe'el budak tu patut kita jadikan sempadan.


Budak ni bukanlah budak lagi, dah besar panjang, mungkin taraf sekolah menengah atas. Perlakuan macam orang takde ilmu. Aku jeling-jeling dan berdehem pun dia wat dono je, terus tuptaptuptap menggetap bibir menekan pad henponnya tu.

Mula nampak aku fikir budak tu bukak henpon mungkin nak ejas 'funtion' nya sebagai 'ring disable' atau sebagainya. Kedian barulah aku perasan makin kerap dan makin syok pulak dia bersms.

Paling aku cuak bila selesai salam je dia sms, orang berselawat dia bersms, paling haru bila imam dah angkat takbir dan baca Fatihah dia cekal dengan sms nya hinggalah makmum amiin baru dia angkat takbir.

Memang takde khusyuk 100% mamat tu. Bodi je kat masjid duk sebelah aku plak tu, minda dia dah menerewang jauh menggebang entah kemana. Bila sembahyang pun kepala dia tentu teringat pada henponnya lah, bila terima sms ni, apa aku nak balas ni atau bila henpon 'vibrate' menandakan ada 'isi'.

Aku syak dia bermesej dengan buah hatinya sebab ralik sangat. Orang kat sebelah diandaikan tiada olehnya barangkali. Aku sempat kerling kat jari dia ada sebentuk cincin besi terukir perkataan 'love'. Sahlah mamat ni dalam tempo jiwang bertarawikh.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

There was an error in this gadget

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET