Tuesday, April 24, 2012

Umno-apco Terlampau Bongok; JKKK Bukan NGO

Malu aku nak ngaku sebagai orang Ganu pasal ramai dari kalangan orang Ganu yang bodoh bangang dari puak gerombolan ning jenis cakap pelawok lebong (bohong). Pemberita pun ikut sama bangang tak baca fakta. Main tulis berita hentam keromo ikut mood 'taik' yang keluar dari mulut JKKK dan pengampu umno-apco. Bahlol.


Aku nak tanya orang umno-apco, JKKK tu NGO ke? JKKK tu kan jin-jin kerajaan. Apa la bengap sangat kepala hotak korang ning. Itu pasal la bila korang dapat $500 tersenyum kembang terloncat macam beruk matyeh, padahal Tajudin Ramli baham $500 juta lebih korang tak kesah pun. Pasal tak rasa sakit kat pundek korang. Bodoh.

KEMASIK, KEMAMAN – Kira-kira 1,000 penduduk kawasan Dewan Undangan Negeri (Dun) Kemasik mewakili pelbagai pertubuhan bukan kerajaan (NGO) mengadakan demons­trasi aman sambil memegang sepanduk, semalam.

Mereka turut membuat sebanyak 80 laporan polis sebagai tanda protes dan bantahan terhadap Himpunan Bersih 3.0 yang dijangka akan diadakan pada 28 April ini di Dataran Merdeka.

Malah, demonstrasi aman berkenaan turut mengecam tindakan mahasiwa yang melakukan demonstrasi mansuh pinjaman Perbadanan Tabung Pendidikan Tinggi Nasional (PTPTN).

Selain itu, penduduk turut meminta kerajaan menubuhkan Suruhanjaya Siasatan Diraja berhubung tindakan pihak tertentu yang menghina Yang di-Pertuan Agong, Tuanku Abdul Halim Mu’adzam Shah pada pertaba-lan baginda baru-baru ini.

Kesemua penduduk mula berkumpul di pekarangan Pusat Khidmat Masyarakat Dun Kemasik kira-kira jam 9 pagi sebelum berarak dengan berjalan kaki sejauh dua kilometer sambil memegang sepanduk dan melaungkan bantahan menuju ke Balai Polis Kerteh dan membuat laporan sekitar jam 10 pagi.

NGO terlibat membabitkan 28 Jawatankuasa Kemajuan dan Keselamatan Kampung di seluruh Dun Kemasik, Persatuan Belia Seri Kemasik, Persatuan Bekas Tentera Malaysia (PBTM) Cawangan Kerteh, Puteri, Pemuda dan Wanita Umno Kemasik serta warga Felda Kerteh 6.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET