Thursday, February 24, 2011

Puak Peraun Ni Memang Tak Reti Bahase

Bersikap macam lembu kenyang. Dah lah bodoh pastu buat-buat bodoh. Aku ingat lembu lebih cerdik dari puak Peraun ni. Kalau manusia dah tutup pintu pagar, takde lembu nak ceroboh masuk lepak dan tidur dalam premis manusia.


Tapi puak Peraun ni soheh bangang bahalol, dah tau pagar ditutup kerana premis tu milik manusia dan orang ramai, senang-senang depa pi ceroboh siap bina 'kubu' pastu berkampung dan buang najis a.k.a. berak kat situ.

Berjuta kali orang tegur, sinis dan marah dengan sikap bangang bahalol mereka tapi depa wat donno je... macam lembu.

Umpama kat PRK Kerdau ni, depa perlakukan macam harta mak bapak dia orang.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

There was an error in this gadget

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET