Saturday, October 13, 2012

Bala Tuhan: Kemaman Dilanda Puting Beliung

Orang putih gelarnya 'Twister'. Dalam rencana biasa kita nengok kedahsyatan peninggalan kesan puting beliung. Kita ingatkan di Malaysia ni mustahil perkara sebegitu akan melanda. Namun semuanya kerja Allah. Bala atau musibah yang Allah turunkan bukan sesaja, pasti ada makna.

Terkini heboh sejongkel rakyat Ganu bualkan perihal diserang puting beliung. Sebelum ni bandar Kuala Terengganu diterjah oleh 'anak' tornado sehinggakan berderetan pokok kayu tumbang dan tidak sedikit premis yang rosak.

Gamaknya kejadian ini sebagai pembalasan Allah atas kelakuan dan kerakusan sang pemerintah yang zalim. Abg Mad mengulangi lagi perilaku buruknya yang suka merobohkan. Dulu dia robohkan masjid dan rumah rakyat di Kampung Bujal Kemaman. Terbaru kerajaan Ganu merobohkan rumah rakyat di Kuala Besut. Pasti kejadian puting beliung di Kemaman yakni di tanah tumpah darah Abg Mad sebagai peringatan kepada Abg Mad bahawa ini kali terakhir dia boleh berbuat zalim atau...... wallahuaklam.


Nik Rozita Zahari


0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET