Wednesday, March 25, 2009

Najib umum kabinet baru selepas 7 April - Malaysiakini

Datuk Seri Najib Razak bakal menawarkan reformasi termasuk membanteras rasuah melalui rombakan kabinetnya yang akan diumumkan selepas pilihanraya kecil 7 April ini.

Beliau akan menyampaikan ucapan kebangsaan selepas dilantik sebagai perdana menteri tidak lama selepas disahkan sebagai presiden Umno dalam perhimpunan agung parti minggu ini.

Dalam ucapan itu, Najib dijangka menggariskan agenda-agenda reformasi khususnya pencegahan rasuah dan perpaduan bangsa, kata setiausaha akhbarnya Datuk Tengku Sariffuddin Tengku Ahmad dalam taklimat media di Putrajaya hari ini.

Beliau menasihatkan media, khususnya yang berbahasa Cina, agar tidak melaporkan isu-isu sensitif yang dibangkitkan para perwakilan Umno, sebaliknya mengetengahkan ucapan pemimpin atasan parti.

Bakal perdana menteri itu dijangka mendedahkan intipati wawasannya dalam ucapan perasmian tiga sayap utama - Wanita, Pemuda dan Puteri - di Dewan Merdeka PWTC selepas jam 8 malam ini.Ucapannya dijangka menyentuh isu-isu, antaranya sistem kuota dalam pencalonan Umno, pendidikan politik, mendekati golongan menengah bawah di kota dan menguasai siber.

------------------------------------------------------------------------>>>>>>>

tak lebih dari dendam ni beb... teman rasa la...dulu mana ada dia berkokok sebab kena sembam dgn paklah...'yes man' sokmo2... maklum la time tu dlm 'probation period'...so skang dah 'konfem' jawatan... aisehh man... kasi warning awai2 la pada yg bakal2 nk kena sula tu...

sbg 'praktikal' dlm tempoh probation tu dia taram Perak dulu...walau dgn tektik hodoh namun 'serang hendap' itu berjaya mematikutukan seketika Pakatan Rakyat... dan sampai sekarang lanun-lanun masih bermaharajalela...

sebagai contoh awal, dua orang kuat Keri dah kena lantun... sorang panglima Melaka dan sorang lagi pak cacai Pahang... hehe... kan dah kena... jangan lawan tokei dan jangan sesekali angkat kepala...

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET