Thursday, June 24, 2010

Serik Dohhh Weiihh...!!!!!

Ramai pihak bawahan dalam Umno mula meniup kencang propaganda melaga-lagakan sesama mereka serta memburukkan pemimpin Umno tempatan yang berkenaan. Ini semua hanyalah kerana pihak yang tidak berpeluang mendapat 'soru' dan dipinggirkan mengkritik sebelah lagi pihak atau kroni yang senantiasa 'kenyang'. Benarlah pendedahan oleh Timbalan Pesuruhjaya Pas Terengganu. Pokok pangkalnya projek atau habuan menjadi rebutan puak-puak Umno.


Sehingga ada yang tanpa segan silu membongkar meluahkan ketidakpuasan hati pada aku bahawa sekiranya muka-muka yang 'sama' masih bertakhta dalam senarai PRU-13 maka sebahagian besar ahli paria Umno Dungun akan memboikot tidak akan keluar mengundi. Katanya era YB Mat Adib dulu semuanya ok dan selesa tapi selepas diambil alih oleh anaknya iaitus YB Zaaba maka suasana bertukar jadi haprak. Namun bagi aku dari kata-kata tersebut hanya 0.9% sahaja yang boleh dipercayai ketulusannya.

Umno kita tau memang bijak memerangkap ahli bongok mereka dengan pitih apabila tiba setiap PRU. Waktu nak marah berdegar-degar kutuk itu ini tapi bila tiba saat kita harapkan kerjasama mereka untuk tumbangkan pemimpin korup jahanam Umno maka pada saat itu juga mereka masih sempat 'swing' menjelir lidah menjilat pitih haram Umno.

Orang Umno memang jenis materialistik. Muka pun dah jadi macam pitih.






0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET