Tuesday, November 3, 2009

TGNA Pun Cakne Bolasepak

Ramai orang terutamanya yang prejudis terhadap pemimpin Pas menganggap para tokguru tiada mempedulikan hal lain melainkan zuhud pada Tuhan semata. Dituduh alim ulama' Pas anti non-Muslim serta ekstrimis. Disebarkan jua konon Pas sebuah parti militan dan pondok pengajian sebagai markas mengkaderkan pengganas.

Meleset segala tohmahan itu kecuali mereka mengenali serta mendekati dunia kehidupan sebenar tokguru. Sebab itu sebelum mengenali TGNA para pemimpin dan ahli DAP menjauhi Pas malahan diracun minda mereka oleh propaganda Umno/BN. Dengan izin Allah, berkat usahasama dari DSAI/PKR suatu persefahaman atau kerjasama tercipta untuk menghadapi Umno/BN.

Berkat dari kesepakatan itu DAP mula mengkaji apa dia Pas dan siapa tokguru Pas. Sebab itu setelah DAP mengenali Islam dengan mendalami perjuangan Pas ini, hari ini kita melihat dengan Kehendak Allah jua DAP telah belajar menghormati Pas. Bukan setakat itu DAP juga mempercayai Pas yang suatu masa dulu Pas dianggap musuh mereka juga sehingga terkeluar kenyataan 'panas' dari mulut Karpal Singh.

Hari ini tokguru menunjukkan komitmennya dalam menonjolkan kecaknaan dirinya secara langsung disamping menampilkan keprihatinan pihak kerajaan negeri terhadap bidang bolasepak Kelantan. Beliau telah mengumumkan ganjaran 'paling istimewa' jika Kelantan muncul juara Piala Malaysia pada hari Sabtu ini.

Apakah bentuk ganjaran itu? Ia menjadi suatu teka-teki. Mungkinkah lot tanah akan dikurniakan oleh kerajaan negeri? Jawapannya tidak pasti kerana pemberian lot tanah pernah menjadi anugerah paling istimewa oleh Kerajaan Terengganu Pas kepada para pemainnya yang mencipta sejarah menjuarai Piala Malaysia tahun 2000 dulu.

Kali ini anugerah paling istimewa oleh kerajaan Pas Kelantan semestinya lebih hebat. Mana mungkin kehebatan itu bersamaan dengan pemberian kerajaan Pas Terengganu dulu.

Yang pastinya kerajaan Pas Kelantan sepertimana bekas kerajaan Pas Terengganu tidak sesekali memungkiri janji mereka. Semua bekas pemain Terengganu 2000 anak buah Mat Zan Mat Aris telah pun menikmati anugerah itu.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET