Monday, November 23, 2009

DSAI Pertahankan TGNA Di Parlimen

DSAI mempamirkan semangat setiakawan sejati sebagai rakan sekutu Pakatan Rakyat, selain mempertahankan TGNA atas dasar peribadi yakni menghormati TGNA sebagai seorang ulama' dan pemimpin. Beliau menyelar tindakan Pemuda Umno yang ketandusan isu melainkan licik mengambil peluang menangguk diair keruh.

Isu rasuah terhadap TGNA hebat digembar-gemburkan kemudian dijaja seantero negara oleh media haprak Umno. Pemuda Umno melihat ini peluang bagi membina karismatik mereka konon sebagai pemain utama sayap Umno. Sebaliknya kita melihat sekarang tindakan gelojoh dan bodoh pemuda UBN ini ibarat menjerut leher sendiri. TGNA telah membuat keputusan yang bijak dan diharapkan si tertuduh berkenaan juga turut mengikut jejak langkah sama.

Dalam situasi komponen PR yang sedikit tergugat ini tindakan DSAI di Parlimen dilihat amat terpuji atas usaha beliau menutup kelemahan sedia ada bertambah kacau dari diambil kesempatan lagi oleh UBN serta media keparat belaan mereka.

KUALA LUMPUR, 16 Nov: Ketua pembangkang, Datuk Seri Anwar Ibrahim menyelar sikap pemuda Umno dan pihak tertentu yang menggesa Menteri Besar Kelantan disiasat kerana terlibat dengan rasuah berhubung isu penajaan haji.

Bercakap di dewan rakyat hari ini, Anwar memberitahu banyak lagi kes-kes rasuah membabitkan pemimpin Umno Barisan Nasional dengan nilai yang lebih besar tetapi sayap Umno itu hanya berdiam sahaja.

Namun apabila membabitkan pemimpin pembangkang ujarnya, pemuda Umno terus lantang bersuara seolah olah merekalah yang konsisten menjuarai isu rasuah.

"Untuk pemuda-pemuda Umno, dengan kekayaan sedemikian, cara angkuh dan takabur, menyerang tok guru (Nik Abdul Aziz) itu sebagai perasuah, patut letak jawatan.

"Tan Sri Yang Dipertua...kita cakap soal Melayu, ketuanan Melayu, harapan Melayu....bangsa apa ini yang boleh menghina seorang pemimpin," katanya di dewan rakyat hari ini.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET