Friday, November 20, 2009

Giliran Irfan Bakti Berbakti Untuk Terengganu

Aku bukanlah seorang peminat fanatik bolasepak lebih-lebih lagi bolasepak negara dan tempatan. Aku sendiri pun 'kaki bangku'. Aku minat Kriket. Tapi sekurang-kurangnya aku ambik tahu jugaklah sesikit aktiviti, status dan kejayaan kelab bolasepak tempatan.

Tahun 2009 menyaksikan omputeh bernama Ken Worden dilantik sebagai jurulatih negeri. Prestasi Ken Worden pun bagi aku tak konsisten. Ada negeri yang mencapai kejuaraan hasil tunjuk ajar beliau dan ada negeri sebaliknya tak terkecuali Terengganu.

Agaknya jiwa melayu Terengganu tidak serasi dengan fe'el omputeh. Susah nak dengar kata-kata atau langsung tak faham dengan bahasa omputeh. Kalau camtu keadaannya camna pemain nak faham istilah-istilah tektikal perlawanan.

Saat gemilang PBSNT ialah sewaktu asuhan jurulatih Mat Zan Mat Aris yang memenangi kejayaan paling berprestij Piala Malaysia.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET