Sunday, November 1, 2009

Deris Mulut Takde Insuran

Dengar cerita Deris dah lama gali kubur sendiri kambus. Tuptup sehari dua ni berkumandang balik suara dia di tanah tumpah darahnya Besut. Selepas disepak kerandut senak maruah oleh Sultan juga AbgMad dan Rakyat Ganu gara-gara menyalahgunapakai perkataan NATANG!!, Deris dighaibkan dari pandangan rakyat Ganu. Sekejap ada di USA, kejap dengo kabo ada merayau di Medan Mara, macam hantu raya.

Sekarang hantu raya ni ada balik kampung buat kacau. Mana pegi ayohPin kalau dak boleh tolong mandremkan si Deris ni. Meroyan dia tuduh sana sini sesat orang itu orang ini sesat. Entah apa-apa la Deris ni. Kena sampuk dek bayangan ayohPin kot. Atau dah kena sumpah ngan Sultan jadi bengong gitu seme. Carilah gambo ke rakaman suara ke menjadikan bukti menuduh siapa si sesat tu. Tak berubah la kau ni Deris dari dulu memang jenis mulut lembik celupar takde insuran. Hawau.

BESUT – Bekas Menteri Besar Terengganu yang disingkirkan, Dato’ Seri Idris Jusoh menuduh penduduk di bebeberapa buah kampung di daerah ini mengamalkan ajaran sesat.

http://www.buletinonline.net/images/stories/Berita12/Idris.JPGKatanya, orang-orang kampung mendakwa ’dapat pahala’ jika tidur bersama dengan gambar seorang pemimpin parti pembangkang di negara ini.

"Selain tidur bersama gambar dan percaya apabila melihat gambar pemimpin berkenaan akan memperoleh pahala, penyokongnya juga ditanamkan dengan kepercayaan bahawa sekiranya bermimpi bertemu pemimpin itu maka pahala berganda akan diperolehi oleh orang tersebut.

"Ini satu perkara serius yang patut diperbetulkan kerana ia jelas telah memesongkan akidah yang bertujuan untuk mengekalkan populariti dalam politik," kata Idris kepada pemberita selepas merasmikan Karnival Jualan Mega peringkat daerah di sini pada Sabtu, 31 Oktober, sebagaimana dilaporkan Bernama

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET