Wednesday, November 4, 2009

AWAS Duit Palsu..!!


Sesampai pakcik tu di depan kaunter dihulurkanlah duit tu dan sang kerani bank pun buat kerja apa yang patut, dia mengira dan mengira dan membelek duit pakcik berkenaan. Tetiba sang kerani bersuara,"dokleh ni pokcik, duit palsu". Tercengang kejap pakcik tu aku tengok sambil dia mengusap-usap sekeping note RM50 yang disyaki palsu. Dan duit tu pun siap dipalang oleh kerani berkenaan.

Malangnya pakcik kena ganti dengan duit dari poket dia sendiri. Apakah kes-kes macam ni pihak bank tidak bertanggungjawab? Sedangkan bukan kesalahan nyata dilakukan oleh pakcik tersebut. Aku fikir dia baru sahaja mendapat bayaran dari pihak Felda kerana padanya ada dua tiga keping dokumen berlambang Felda.

Malang jugak sekiranya kejadian sedemikian menimpa kita. Perlu ada alternatif jua dari pihak bank untuk menghindari pihak penyimpan atau sesiapa yang berurusan dengan bank daripada mengalami kerugian.

Dalam negara kita sekarang pun aku syak mungkin berlaku lambakan duit palsu. Aku tanak tuduh sesiapa tetapi telah terang nyata dan terbukti dalam setiap PRK kebelakangan ini banyak isu laporan agihan rasuah dengan duit palsu banyak dilakukan oleh Umno/BN. So siapa dalang disebalik duit palsu ini?


0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET