Monday, November 23, 2009

Antara MB Yang Dituduh & ADUN Kaki Rasuah

Sekurangnya aku ada rasa bangga sikitlah hari ni melihatkan pengumuman Arrifahmi menantu TokGuru untuk taat setia dengan TokGuru dan bersedia meletak jawatan sebagai CEO PMBK. Meskipun dalam segala mehnah dan kegawatan melanda Pas sekarang ini masih ada kekuatan dan intergriti yang mendokong mengiringi perjalanan perjuangan Pas.


1. Secara umumnya TGNA telah bertindak bijak melakukan apa yang dianggap mustahil untuk dilakukan. Peluang mengerjakan Haji percuma atas tajaan seseorang semestinya mengundang keterujaan. Siapa yang taknak lepaskan peluang keemasan mengunjungi Baitullah? Tetapi demi Islam dan maruah, TGNA sanggup menangguhkan pemergiannya agar tuduhan UBN tidak akan menjadi kudis dan bernanah suatu masa nanti. Jembalang UBN hanya menanti masa untuk menyebarkan fitnah seterusnya. Semua itu bakal mengundang persepsi negatif terhadap saf kepimpinan dan Pas itu sendiri.

2. Seorang kaki rasuah, ditangkap dan dihukum oleh UBN berupa digantung 3 tahun tak bertali. Setelah tamat edah hukuman langsung diangkat sebagai calon Bagan Pinang dan menang. Jika semua orang boleh nampak pasti tertulis didahinya 'rasuah' betapa sikap jijik itu takkan terhapus mudah dari amalannya. Sekarang bapak rasuah ini bermaharajalela dalam DUN Nogori9. Ia suatu yang amat dibanggakan oleh gerombolan UBN mempertahan, memuja dan mengangkat samada pelaku rasuah, penzina, pembunuh, pemabuk dan seumpamanya sebagai pemimpin mereka.

Jadi buatlah pilihan sebenar kamu wahai rakyat Malaysia yang bermaklumat dan berfikiran. Apakah kamu rela melihat imej agama Islam dan negara Malaysia saban masa dilondehkan atau dirobekkan maruahnya oleh manusia-manusia terkutuk yang bertakhta disinggahsana UBN?

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET