Tuesday, September 8, 2009

Saman Jangan Dok Saman

Alhamdulillah Datuk Mahfudz sudah memenangi kes di mahkamah dan mendapat haknya begitu juga dengan Dato' Cikgu Pa dua hari lepas.


Yang jelasnya bukan sekadar pimpinan politik pembangkang yang merupakan seteru kuat kerajaan dan media mereka bangun membenamkan keegoan Umno dan kerajaan, malah rakyat biasa juga semakin berani untuk berhadapan menuntut kebenaran serta hak terhadap kesilapan dan kezaliman oleh pihak kerajaan terhadap mereka.

Terbaru kes seorang budak yang menjadi mangsa sasaran peluru kanister pemedih mata FRU sewaktu berlaku huru-hara dalam perlawanan bolasepak di Stadium Sultan Muhammad IV empat bulan lalu.

Syabas Muhammad Huzaifah!! Kami mendoakan semoga kamu menang perbicaraan ni. Namun jangan lupa sekiranya ditakdirkan Allah kamu menang, harap infaq kanlah secebis bahagian perolehan itu untuk perjuangan Islam.

KOTA BHARU, Ogos 7 — Saman RM10 juta terhadap pegawai kanan FRU di Kelantan wajar menjadi pengajaran kepada pasukan itu agar mematuhi peraturan ketika melepaskan gas pemedih mata kepada orang ramai.

Ini kerana, bukan pelajar dari Kota Bharu itu sahaja yang menjadi mangsa sebegini tetapi juga para peserta perhimpunan Mansuh ISA Ogos 1 lepas.

Pegawai Medan Pasukan Simpanan Persekutuan (FRU), ASP M. Sathasivam, Polis Diraja Malaysia (PDRM) dan Kerajaan Malaysia masing-masing dinamakan sebagai defendan dalam saman tuntutan ganti rugi mangsa kelongsong peluru gas pemedih mata dalam kejadian rusuhan di Stadium Sultan Muhammad IV hampir empat bulan lalu.

Mangsa, Muhammad Huzaifah Mohd Noor, memfailkan saman menuntut ganti rugi sebanyak RM10 juta di atas kecederaan mata kanannya akibat terkena tembakan kelongsong peluru gas pemedih mata yang mengakibatkan mata kanannya buta.

Saman tersebut difailkan Huzaifah sebagai plantif melalui peguamnya, Shaharudin Mohamed, dari Peguambela dan Peguam cara Shaharuddin Hidayu & Marvaliz di Pejabat Pendaftaran Mahkamah Tinggi, Kota Bharu, petang semalam.


0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET