Saturday, September 12, 2009

Najib Baru Sedar Rupanya Kaki Jejak Ke Tanah

Aku fikir dah terlambat untuk Najib sedar. Sewaktu dia melaungkan Melayu Glokal dulu pernah tak dia berfikir bahawa tidak selamanya Umno/BN akan menongkat langit. Kini Najib dan konco-konco komponen BN nya mula dilanda igau dan takut pada bayang sendiri.


Apa Umno nak hirau dengan golongan luar kelompoknya. Kat dalam tangki taik tu depa puashati ligan hasil mahsyul harta wang rakyat yang depa cilok sana sini. Takat berputaq dalam tangki taik tu je dikongsi sesama mereka.

Ahli Umno yang bodo piang lebih-lebih lagi puok JKKK nung dapat sisa-sisa taik kemain suka gembira lagi. Habis dipanggilnya suku sakat kroni moni mereka nak membahagikan sisa taik tadi. Macam nak bagi harta pusaka lagaknya.

Sekarang bila dah pemimpin Umno mulai rasa pokai wang, pokai kepercayaan, pokai kawan, pokai sokongan dan berpukal pokai lagi, barulah terhegeh-hegeh nak cari peluang baru. Sudah terhantuk baru tengadah. Bior pecah la kepala tu.

Pastu depa siap nasihatkan suku sakat lain dalam BN supaya popular dikalangan rakyat, biar rakyat mengingati mereka mendampingi mereka walhal penyakit dalam kain Umno tu makin membusung, nak tutup camana?

Ramai dah tokoh Umno yang popular tapi popular menatang lain. Popular rasuah (upss... silap... popular politik wang), popular betina, popular judi, popular arak, popular runtuh masjid dan surau dan banyak lagi lah kategori popularnya. Lenguh aku nak naip nyo jang..

Menurut Najib lagi, rakyat hari ini - tidak seperti rakyat Malaysia tahun 50an - sudah cerdik untuk membolehkan mereka membuat pertimbangan.

"Rakyat sudah membuka pemikiran. Untuk menjadi parti terus relevan, kita mesti mempunyai hubungan dengan rakyat, mempunyai sentuhan dengan rakyat. Sekiranya ada sentuhan, kita akan mendapat sokongan," katanya.

Selama ni korang Umno memperbodohkan rakyat selama 50 tahun sebab menjangkakan rakyat akan bodo selamanya. Betul tu Najib, rakyat dah buka pemikiran. Cumanya yang tinggal puak gerombolan aje yang tanak keluar dari kepompong najis Umno. Sebab selesa dengan kelentongan Umno nan berbagai sudah menjadi darah daging.

“Rakyat benci sekiranya kamu berlagak, salah guna kuasa dan tunjukkan kekayaaan. Rakyat sayang jika kita jadi pembela rakyat yang sebenarnya," katanya.

Tentang ini kita tak payah cari jauh. Kita kaji bekas-bekas calon Umno/BN dalam 7 PRK lepas cukuplah. Cuba kasi satu nama yang bejurus (cool & calm & slumber) dari pihak Umno/BN. Aku rasa sorang pun takde. Tengok lagak calon Umno/BN di PRK Parlimen Kuala Terengganu. Usahkan rakyat Ganu menolaknya malah CheDet sendiri beri pukulan maut.

Sudah lahh Najib. Tak payah bersusah payah. Umno/BN akan tumbang jua dalam PRK-13 nanti. InsyaAllah.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET