Sunday, September 6, 2009

Haji Puki Kebal Undang-Undang

Kisah kebiadaban puak Umno Seksyen 23 di majlis dialog dengan MB Selangor dan Exconya di MBSA amat memalukan. Jika Umno tak rasa apa memang itu lazim perilaku dajal mereka tapi kita orang Melayu Islam penuh adab dan sopan amat merasa jengkel dengan perbuatan itu.


Sungguh memualkan sumpah seranah berupa kata-kata kesat mereka terhadap pemimpin, YB dan pegawai kerajaan Selangor yang turut sama hadir untuk berdialog. Apakah pihak polis tidak dapat mengenakan tindakan dan hukuman dengan ayat ugutan terhadap YB Khalid dan YB Rodziah? Polis pun lahabau sama mereng macam ketua bapok mereka Samudin.

Bermula dari hari Haji Puki mengarak kepala lembu ke Pejabat S/U Selangor sehinggalah ke hari majlis ini diadakan, beliau dan konconya masih dibenarkan bebas. Nampak sangat Umno meletakkan undang-undang di bawah punggoq mereka.

Arahan dari Samudin kepada pihak berwajib supaya pendemo tersebut dikenalpasti dan ditangkap hanyalah sekadar manis kata umpama tanam tebu ditepi bibir.

Rakaman pelbagai aksi, kata lucah dan ugutan oleh sejumlah besar jurnalis dan hadirin sudah cukup memberikan jawapan jika polis perlukan fakta dan bukti bagi tindakan. Tapi lampu hijau oleh Samudin pastinya merelakan kedurjanaan serta huru hara yang dicetuskan oleh balaci haprak Umno. Celaka kau Haji Puki. Natang Samudin.

Ancaman oleh Haji Puki seperti ungkapan akan membunuh Khalid Samad jika beliau masuk ke Seksyen 23, serta bahasa lucah oleh gerombolan barua Haji Puki terhadap Rodziah seperti "Rodziah..saya akan rogol you sekarang" amat jelas mendedahkan YB-YB tersebut dalam situasi provokasi terancam.

Modus operandi oleh gerombolan Haji Puki sama seperti yang dipraktikkan oleh mamat songkok tinggi dari Puk*da Perak sewaktu cuba merobos persidangan DUN Perak di bawah pokok. Pihak polis tidak bertindak sebaliknya seolah memberikan laluan untuk geng Puk*da membuat onar.

Kesian Umno dengan provokasi melampau Haji Puki & the geng di bulan mulia ini telah mencalitkan lagi tompok hitam terhadap Umno.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET