Friday, September 11, 2009

Kalau Camni Bila BN Nak Kalah?

Kecuali dengan izin Allah Umno/BN tetap akan kalah akan musnah dan hancur. Tetapi melihat pada fakta dan realiti berkaitan dengan korupsi pengurusan SPR pastinya aku menjangka jauh lagi untuk Pas/PR menang di Bagan Pinang.


Bukan aku tidak yakin tapi kita perlu ada kekuatan untuk berpaut. Kekuatan Pas tentu wujud di Bagan Pinang tetapi langkah Umno menjerut SPR supaya menetapkan undang-undang lama kuno dalam amalan mengundi memberi amat banyak kelebihan pada Umno.

Adat pengecut pondan, tiada kekuatan serta keberanian untuk berdepan lawan secara anak jantan. Barua dan balaci yang dipergunakan diperkudakan akan dikedepankan untuk bertembung lawan kedian dikorbankan mereka dahulu sebelum dirinya sendiri bertemu buku dengan ruas.

Sebenarnya dalam setiap PRU atau PRK missi keadilan dalam amalan pilihanraya sentiasa dibawa serta dilaungkan oleh pembangkang. Namun SPR barua Umno menjadi pak sanggup sedari dulu seperti biasa mempertahankan keutuhan Umno/BN dengan melacurkan hak-hak rakyat.

Apa lagi yang Tan Sri Aziz helahkan selain daripada memadamkan atau memansuhkan undi pos yang menjadi 'killer votes' kepada pembangkang. Pindaan akta atau undang-undang SPR bukankah berada dihujung jari Tan Sri Aziz selaku ketua sebuah badan berkecuali? Nyatanya tidak. SPR sepertimana rakyat tahu tetap menjadi 'puppet' kerajaan untuk kekal berkuasa.

Tiada makna BERKECUALI untuk SPR kecuali BERBARUA kepada Umno semata.

PAS masih mendesak Borang Lampiran 2 dimansuhkan walaupun Suruhanjaya Pilihan Raya (SPR) enggan menghentikan amalan itu yang memuatkan butiran peribadi pengundi pos, kumpulan pemilih terbesar di DUN Bagan Pinang.

"PAS kesal dengan sikap tidak progresif dan kurang profesional pengerusi SPR kerana masih lagi mengamalkan budaya double standard dalam melayani pengundi-pengundi pos di seluruh negara berbanding pengundi biasa," kata ketua penerangannya Idris Ahmad.

"Jika pengundi biasa, tiada Borang Lampiran 2 diberikan. Malah tiada dalam peraturan sekalipun.

"Tetapi pelik kenapa Borang Lampiran 2 itu diwajibkan kepada semua pengundi pos, walhal nama-nama dan maklumat mereka sudah ada dalam daftar pengundi."

Beliau mengulas kenyataan Tan Sri Abdul Aziz Mohd Yusof yang dilaporkan tidak bersedia menunaikan tuntutan parti itu seperti disuarakan oleh seorang naib presidennya Datuk Mahfuz Omar kelmarin.

Pengerusi suruhanjaya itu berkata Borang Lampiran 2 tidak akan dimansuhkan kerana prosedur itu mengikut undang-undang dan butiran peribadi termasuk nama, nombor MyKad dan nombor siri kertas undi yang diberikan kepada pengundi pos tidak pernah didedahkan.


0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET