Friday, September 25, 2009

Exco Baham Pitih, MB Terkapur

Sangkaan ramai bahawa MB Ahmad tiada sokongan langsung dari Umno Pusat semakin nyata. Antaranya ialah kerisauan AbgMad untuk membubarkan DUN bukan disebabkan beliau takut kalah jika diadakan PRK Terengganu tetapi beliau lebih arif terhadap dendam puak Deris yang pastinya menghasut Hishamah untuk menyingkirkan semua kroni AbgMad dari bertanding.


Selain itu ada pula berita mengenai Kerajaan Pusat tidak memberikan kerjasama dalam mengalirkan dana untuk perlaksanaan projek tempatan kepada Kerajaan Negeri. Ini dikaitkan dengan khabar berita bahawa dana projek diagihkan terus melalui Exco-exco kerajaan Negeri Terengganu tanpa MB dapat berbuat apa-apa.

Maklumat kepincangan ini diperolehi dari daerah paling kuat menentang AbgMad iaitu Kuala Berang. Meskipun telah 2-3 bulan berlalu namun isu ini masih diperangatkan oleh rakyat sekitarnya. Iaitu bagaimana seorang Exco mewakili daerah ini mengarahkan Jurutera Daerah (JD) Kuala Berang membahagi-bahagikan projek inden yang bernilai RM1.5 juta dikalangan ahli-ahli Umno tertentu dan bernaung dengan kroni Deris.

Malah AbgMad sendiri pernah menyuarakan ketidakpuasanhati bilamana kontraktor mudah mendapatkan peruntukan untuk sesuatu projek namun sebaliknya pula layanan Pusat kepada pihak AbgMad yakni kerajaan Negeri. Oleh itu tidak musykil atau tiada apa yang mustahil dengan tahap kemewahan segera yang dikecapi oleh setiap YB Umno lebih-lebih lagi yang bergelar Exco.

KUALA NERUS – Kegelisahan rakyat dan para pengundi dalam kawasan Dewan Undangan Negeri (DUN) Tepoh semakin bertambah, apabila disana sini kedengaran cakap-cakap yang wakil Rakyatnya tidak lagi ’cakna’ rakyat.


http://www.buletinonline.net/images/stories/berita10/TanahRamliNuh%20002.jpg”Rata-rata rakyat DUN Tepoh sekarang rasa, YB tidak lagi seperti dulu, sewaktu penggal pertama menjadi wakil rakyat,”kata seorang ahli Umno yang ditemui Buletinonline.

Malah, yang paling malang bagi YB Ramli Nuh, ada tuduhan yang mengatakan bahawa beliau kini sedang sebok mengumpul harta bernilai jutaan ringgit.


Ahli Umno dan pengundi DUN Tepoh yang tidak mahu dikenali itu mempersoalkan, bagaimana dalam masa dua penggal sahaja, Ramli boleh membeli 3 lot tanah dan merancang membina sebuah rumah baru.


”Mu beli tanah RM500,000 dan nak buat rumah RM500,000, ambil pitih mana,”soal ahli Umno tersebut yang ditujukan kepada ADUN Tepoh terbabit.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET