Tuesday, September 15, 2009

Manusia Berbulu Musang

Pelik bunyinya. Dunia akhir zaman ni tak mustahil sesuatu yang pelik akan muncul. Kita familiar dengan peribahasa Musang berbulu ayam. Dalam dunia manusia yang tak reti bahasa ni pulak kita ada pepatah petitih baru yakni Manusia berbulu musang.


Aku merujuk kepada sikap hampeh seorang AJK PKR Kota Lukut yang berpaling tadah menikam PR dari belakang. Oleh sebab dia waris kepada Mat Gusti Isa maka dia mengambil sikap menyokong warisnya itu yang telah dicalonkan menentang Pas dalam PRK Bagan Pinang.

Apa kaitan waris dengan parti. Shahrudin tak baca sirah Nabi. Pak Sedara Nabi pun berseteru dengan baginda kerana beza aqidah. Inikan pula Shahrudin dengan Isa Samad apalah sangat. Kecuali Shahrudin tetap totok Umno didalam sekadar menyamar baik diluar.

Dan apa tujuan Shahrudin sertai PKR? Sebab kecewa atau kecundang dia masuk PKR. Bukan dengan niat ikhlas. Aku pun apa peduli dia nak swing kepada Umno. Memang dasar kepala sekular. Tak kemana. Kalau dia mati katak pun lantak pi lah.


Persoalannya sekarang apa maksud disebalik tindakannya itu? Keputusan bodoh haprak tu sebenarnya memberi modal hampas kepada musuh Islam yakni Umno untuk reka cerita bangang. Media tv dan suratkabor Umno/BN memang otak udang suka reka cerita bangang.

Oh I see... sebab dia waris jejauh Isa Samad lah maka dia ambil langkah capik tu. Entah Isa Samad kenal entah tidak dengan dia.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET