Wednesday, September 2, 2009

Kurma Dan Zam-Zam Abg Mad

Dua hari lepas ada sorang budak bermotosikal datang menghampiri rumah bapak aku. Terkebetulan aku sedang berehat kat kampung waktu tu.

Dalam raga motosikalnya ada beberapa kotak berwarna biru. Setelah memberi salam lalu dihulurkan satu kotak kepada abah. "Ayah yang suruh berikan ke abah", katanya. Majoriti orang kampung membahasakan abah pada bapak aku.

Setelah dibawa masuk terus aku peratikan kotak bungkusan tersebut. Jelas tertera gambar MB Ganu AbgMad. Tiada lambang Umno. Cuma logo kerajaan negeri yang ada. AbgMad cuba bersentimen me'masyarakatkan pentadbiran'. Satu langkah licik.

Aku duk fikir pasti mahal pakej kurma dan air zam-zam ni. Dengan rekabentuk kotak serasi dengan warna kelihatan sungguh versatile.

Tak lama kemudian keluarlah laporan bahawa AbgMad membelanjakan RM8.3 juta ringgit untuk menghasilkan 300,000 karton kotak pakej tersebut. Maknanya setiap kotak berharga lebih kurang RM27.00. Mahal juga tu dengan setia kotak mengandungi 30 biji kurma dari 3 jenis berlainan bersama 500ml air zam-zam. Eksklusif la idea AbgMad.

Jika mengikut perkiraan anggaran 300,000 karton bermakna setiap rumah di Terengganu akan dapat menikmati satu pemberian AbgMad. Namun yang herannya selepas itu masih kedengaran rungutan dari kebanyakan rakyat yang tidak mendapat pemberian tersebut, terutamanya yang berseteru dengan JKKK lahabau.

JKKK hampeh amat bencikan rakyat pembangkang lebih dari sikap benci oleh pemimpin mereka. JKKK lah yang banyak bikin kacau bilau dan pecah belah dalam masyarakat.

JKKK telah terlebih makan taik jampi Deris. Arahan AbgMad dikesampingkan. AbgMad depa tunggeng pungguq aje. Koman la nampak AbgMad.

Sebab tulah AbgMad naik angin hingga terkeluar bahasa yang 'tak pernah didengar' iaitu beliau mengarahkan JKKK yang tak boleh laksanakan tugas dengan baik supaya meletak jawatan.

Eloklah tu AbgMad keluarkan amaran walaupun terlewat. Pecat aje JKKK yang sememangnya Kacau Kampung dan Kencing rakyat. Lantik yang betul-betul berwibawa dan tidak terlalu bias membenci pembangkang.

Tapi yang tak best nya AbgMad salurkan projek kurmazamzam ni pada kroninya. Sememangnya lah kroni. Budaya BN. Zaman Deris guna kroni Deris. Kini giliran AbgMad pulok.

Tapi petang itu aku dapat kecap juga hadiah AbgMad. Terimakasih la bebanyak.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET