Monday, September 7, 2009

Kenapa Haji Puki?

Tentu ramai yang heran kenapa di bulan mulia ini aku menggunakan ungkapan kurang enak terhadap Haji Puki. Kenapa gelarannya sedemikian? Kerana dia yang membahasa kesatkan dirinya.
Haji Azmir Md Zain @ haji puki
Pengerusi Penaja Umno Cawangan Seksyen 23

Baca laporan di Addin77.blogspot tentang tingkah laku kurang ajar dan luar kawalnya sewaktu berdepan dengan pemimpin Selangor. Antara kata-kata kesat Pak Haji yang akalnya letak di kepala lutut ini ialah "Woi, kaulah pengkhianat-pengkhianat agamalah pukimak!" Oleh itu apa yang diungkapkan itu mencerminkan siapa dirinya yang sebenar.

Gelaran Hajinya sekadar tempelan tapi langsung tiada menggambarkan keluhuran keperibadian. Orang macam dia ni jauh ibarat langit dan bumi untuk mendapat haji mabrur sebaliknya sekadar haji marlboro.

mamat songkok tinggi yang popular dengan isyarat jari tengah

Dalam Umno Islam hadhari ungkapan puk*mak dan isyarat jari tengah adalah amalan biasa mereka. Isyarat jari tengah bukan sahaja mereka lontarkan kepada golongan 'geisha' yang menjadi bantal peluk malah isyarat itu diajukan jua mereka terhadap para alim ulama'.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET