Wednesday, September 30, 2009

Giliran Obama Pula Iktiraf Islam Hadhari

PakLah dan negara pernah dibanggakan dengan pengiktirafan George Bush terhadap Islam hadhari. Siapa pengasas gagasan Islam hadhari yang membenamkan pentadbiran kerajaan Pas di Terengganu jika bukan PakLah. Majoriti rakyat Ganu terpengaruh dengan kosmetik Islam hadhari yang konon menerajui Umno kearah Islamisasi, sebaliknya membawa malapetaka terhadap masalah sosial yang semakin meruncing dalam persekitaran budaya rakyat Ganu.


Kembang kempis hidung PakLah serta para pemimpin Umno mendapat ke'cakne'an sedemikian rupa dari pimpinan agung sekular dunia @ syaitan Amerika. Mana tidaknya sahabat sebantal Yahudi laknatullah pembantai umat Islam tersohor dunia menghargai Islam hadhari. Bush iktiraf kerana Malaysia lebih sekular dari Amerika sendiri, kerana Malaysia mengamalkan mazhab baru Islam hadhari yang dilihat berupaya memerangkap serta memesongkan ramai umat Islam Malaysia, kerana Malaysia secara tersirat telah lama mengiktiraf kewujudan pengganas tajaan Amerika yakni Israel.

Dan hari ini Presiden Obama pula mengeluarkan kenyataan menghormati Malaysia sebagai sebuah negara Islam contoh. Sudah tentu Obama mengambil rujukan dari Bush serta meneruskan kesinambungan kebodekan Bush. Obama dalam kempen pemilihan Presiden Amerika telah menggunakan motto "Sahabat Sejati Yahudi' sehinggalah dia meraih kemenangan hasil sokongan dan undian 78% masyarakat Yahudi Amerika. Umno duk sibuk menjaja konon pembangkang adalah sekutu Amerika walhal terang lagi bersuluh siapa jalang sebenar talibarut Amerika.

Kenapa Zahid Hamidi tidak bersumpah sanggup mengerat jari kelingking menafikan pertemuannya dengan Ehud Barak tempohari? Kerana Zahid membawa misi persahabatan dari kerajaan Umno dengan Israel. Secara tidak rasmi Obama memandang sikap Zahid ini akan menjadi dorongan atau laluan atau contoh kepada negara Islam lain untuk memberi muka kepada Israel. Pengiktirafan Obama sekali lagi terhadap Islam hadhari mewakili kerajaan Amerika membawa makna yang tersirat.

Syed Hamid Albar pernah sekali bersua dengan pemimpin Israel di New York. Kita tak perasan ke bahawa pada suatu masa walau dalam jangka masa tertentu pasti ada wakil negara kita akan 'bersua' dengan wakil Israel. Adakah pertemuan sengaja diatur atau secara kebetulan, wallahuaklam.

PUTRAJAYA 28 Sept. - Presiden Amerika Syarikat (AS), Barack Obama sekali lagi menekankan bahawa negara itu menghormati dan menjadikan Malaysia sebagai contoh sebuah negara Islam yang berjaya.

Perdana Menteri, Datuk Seri Najib Tun Razak berkata, perkara itu dinyatakan oleh Timbalan Setiausaha Negara AS, James B. Steinberg kepada beliau dalam kunjungan ke pejabat Perdana Menteri di sini hari ini.

Menurutnya, Obama turut berharap Malaysia dapat memainkan peranan utama untuk menganjurkan dialog antara agama melibatkan pelbagai negara bagi menjamin persefahaman antara penduduk dunia berbilang bangsa dan agama.

"Pada asasnya mesej daripada pentadbiran Obama adalah mereka mahu menjalin hubungan produktif dengan negara ini.

"Mereka juga menyatakan bahawa Malaysia begitu progresif dan memastikan kesederhanaan dalam mengamalkan nilai-nilai Islam," katanya.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET