Tuesday, September 29, 2009

Non-Malayu Lebih Reti Bahasa

Setelah lebih 50 tahun diperbodohkan oleh Barisan Nasional, disuap dengan rasuah ekonomi serta pembangunan, kini non-Malayu telah mula membuka mata mencelikkan hati bahawa semua sogokkan itu sekadar hiasan semata. Sekarang mereka lebih terarah untuk mencari keadilan dan kebajikan sebagai resam hidup. Bukan lagi material semata.


Buktinya kita melihat dalam semua PRK sebelum ini yang memihak kepada PR bagaimana non-Melayu bersungguh dan ikhlas menyatakan pendirian mereka menyokong Pakatan Rakyat antaranya dengan berani membawa atau mengarak panji-panji Pas serta Pakatan Rakyat, memakai uniform dengan aksesori Pakatan Rakyat. Tanpa segan tiada silu.

Sebab itulah kita dapati kaum ini mula mengorak langkah jauh meninggalkan orang Melayu terutamanya melayu Umno yang masih ditambat hidungnya agar senang diperhambakan diperbodohkan oleh pemimpin Umno/BN demi survival politik haprak mereka.

Sayang seribu kali sayang segelintir rakyat (baca puak BN) masih lena diulit iblis menyamar bidadari, sedangkan majoriti rakyat berbilang kaum di negara kita telah nampak bahawa Pakatan Rakyat adalah opsyen bagi mereka menghala tujukan kehidupan generasi akan datang kearah yang lebih baik dan harmoni.

Wahai umat Melayu ku, bukalah mata, pasangkan telinga, ikhlaskanlah hati untuk menerima kehadiran Pakatan Rakyat dalam kehidupan kalian. Provokasi, konfrontasi dan kukubesi adalah ajaran serta amalan Umno/BN kini. Matlamat menghalalkan cara tidak akan pernah luput dari kitab Umno hadhari.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET