Saturday, October 17, 2009

Bengongnya Pengikut Bayangkan Bangangnya Ketua

Seorang Perwakilan Selangor dengan lantang dan tololnya mencadangkan supaya Kerajaan Pusat mengurangkan jumlah bantuan kepada Kerajaan Negeri Pakatan Rakyat dan disalurkan terus kepada rakyat. Aku syak dia ni ejen under-cover PR untuk memusnahkan Umno dari dalam. Umno kena siasat dan pecat mamat yang bermuka-muka ni. Pasti Najib sengih je dengan cadangan bodoh wal tolol orang tersebut. Kenyataan beliau berupa publisiti murahan itu akan menambahkan tahap keracunan sedia ada dalam Umno, membiakkan lagi tahap reput Umno.


Kalau camnilah lagak biul wakil kau Khir Toyo alamatnya sampai cerahlah kau takleh naik semula bertakhta disinggahsana DUN Selangor. Pemikiran perwakilan ini hanya selayaknya dihenyak ditumit kaki bersalut taik ayam sahaja.

Duit cukai yang disedekahkan kepada Kerajaan Pusat dan khazanah negara yang dikendong sana sini oleh Umno tu dicekau dari mana jika bukan dari kantong rakyat marhaen keseluruhannya? Bebal memang bebal Abdul Shukur ni. Nama je Shukur tapi tak reti nak bersyukur Allah masih panjangkan usia supaya bermuhasabah dan bertaubat. Ini tidak, kerjanya diupah untuk menyakat orangramai yang tak bersalah. Mengong.

Inilah jenis Melayu dari kelompok jahat yang menyiksa sesama Melayu dan berperasaan hasad dengki yang menebal tidak lain depa set dalam minda hanya terfikir untuk membunuh serta menjahanamkan Islam dan Melayu.

Bersimpang jauh dari hasrat murni Najib walaupun sekadar retorik bagi memastikan semua rakyat mendapat hak yang sama atau lebih baik dengan sewajarnya. Maknanya Najib telah mencedok idea kerajaan berkebajikan oleh Pakatan Rakyat. Sayang seribu kali sayang si Abdul Shukur telah menepuk air dilongkang tapi terpecik kemukanya sendiri.

KUALA LUMPUR: Federal aid to the governments of opposition-ruled states should be reduced and be channelled directly to the people there, Selangor delegate Abdul Shukur Idrus said.

He said this was because opposition parties were getting mileage out of the socio-economic programmes in these states.

Abdul Shukur said the Pakatan Rakyat-ruled Selangor government gave RM1,000 to finance funeral arrangements to the people in the state while Umno provided RM300.

“The state government also provided RM1,500 to the elderly. The people in the state are talking about the opposition government giving aid to the people.

“Little do the people know that what the opposition government is giving comes from the Barisan Nasional Federal government,” he claimed when debating the president’s policy speech at the Umno General Assembly here on Friday.

Abdul Shukur said the Federal Government should reduce payments to the opposition state governments so that the people there could see which party provided greater assistance.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET