Saturday, June 6, 2009

Parti Jepun

Aku tertarik dengan satu cerita oleh perwakilan Dewan Pemuda Pas Sabah sewaktu bahas usul Dewan Pemuda dua hari lepas. Wakil tersebut amat berterimakasih kepada YB Salahuddin Ayub kerana jasanya
mengembangkan sayap Pemuda Pas khasnya dan Parti Pas amnya ke Sabah selama beliau memegang tampuk jawatan Ketua Pemuda Pas.

Katanya jika tidak kerana YB Salahuddin, rakyat Sabah masih mengenali Pas dengan Parti Jepun. Dan aku pun pernah terbaca bahawa Parti Pas juga dinamakan dengan Parti Orang Kaya asbab ramai bisnesman dan professional yang menganggotai Pas.

Ropanya dulu Pas di Sabah dikenali sebagai Parti Jepun. Kenapa parti Jepun? Sebab panji-panji Pas berlatarbelakang hijau dan bulat yakni bulan mengambang ditengah. Hebat jugak penangan orang Sabah ni. Cuma bezanya bendera Jepun yang bulatnya warna merah.

Yang jelas, Pas semakin menambat hati orang Sabah. Semoga Pemuda Pas Sabah akan meneruskan kesinambungan perjuangan mereka, dan serlahkan kehebatan mereka meski pun tanpa asuhan YB Salahuddin lagi.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET