Thursday, February 14, 2013

Air Percuma Untuk Rakyat, Sikit Pun Takpe!

Pemimpin umpco ni takde reti nak pikir hal lain gamaknya, dalam kepala 24 jam duk pikir hal pitih sokmo-sokmo. Segala bentuk bantuan pitih samada dalam bentuk bulanan atau ONE OFF selama ni hanyalah RETORIK semata untuk menutup kelemahan dan kebodohan berfikir kepala hotak kepala pemimpin umpco. Mereka mahukan rakyat terutamanya yang dulu kini dan selamanya bangang dan bodo itu senantiasa  melutut dan memuja ketokohan dan penyamaran pemimpin umpco yang jahat ini.

Apabila sesuatu cadangan dikemukakan untuk kesenangan dan kesejahteraan rakyat yang berpanjangan, maka 'kepala taik' umpco mulalah menafikan hak untuk rakyat dengan alasan KERAjaan umpco akan rugi atau bankrap. Jika 'kepala taik sembelit' umpco peringkat Pusat bermentaliti macam tong taik haprak dan busuk beranggapan bahawa cadangan PR agar memberikan pendidikan, perubatan dan sebagainya secara PERCUMA kepada rakyat akan memBANKRAPkan negara, apatah lagi 'kepala taik' umpco di peringkat negeri yang lebih2 lagi haprak dan bodo percaturannya.

MB Terengganu telah membentangkan bajet 2013 sebanyak RM2 billion menduduki tangga ketiga selepas Sabah dan Serawak. Secara fizikalnya rakyat sangka bajet 2013 hebat kemain tapi hampeh kerana ia lebih menjurus kepada mengisi perut dan kantung kroni sahaja. Kenapa Selangor masih mampu meneruskan kesinambungan pemberian 20 liter air percuma untuk rakyatnya sedangkan bajet Selangor tidaklah seGAH bajet Ganukite?

Isu air percuma yang dibangkitkan oleh ADUN BN Alur Limbat diketepikan kerana faktor RUGI dan BANKRAP. Andainya KERAjaan bacul umpco Terengganu ni enggan subsidikan sepenuhnya 20 liter air, apa salahnya jika Kerajaan Timbang Kati Kerajaan Kurap ini memberikan 10 liter sahaja air percuma untuk rakyat.

Hakikatnya kepala hotak pemimpin umpco Terengganu terlebih masuk air.... jadi BENGONG.

KAHKAHKAHKAKHKAH........KAH  KAH  KAH.

PGU 2013



Sidang DUN-SATU rugi RM1.63 juta sebulan jika beri air percuma

Oleh; Esah Abdullah

Syarikat Air Terengganu (Satu) akan mengalami kerugian sebanyak RM1.63 juta sebulan atau RM19.56 juta setahun jika syarikat itu memberi 20 kiub meter padu air secara percuma kepada seluruh rakyat di negeri ini.

Pengerusi Jawatankuasa Pembangunan Infrastruktur dan Kemudahan Awam negeri, Dato’ Haji Za’abar Mohd Adib berkata, kerugian ini tidak termasuk lain-lain masalah berkaitan dengan kebocoran dan sebagainya. 


Beliau berkata demikian sebagai memberi respon kepada pertanyaan YB Haji Alias Abdullah (BN-Alor Limbat) sekiranya air percuma diberikan , ketika sesi penggulungan Bajet 2013 pada Sidang Dewan Undangan Negeri (DUN) semalam
.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET