Saturday, December 1, 2012

Lidah Setan BN Sungguh BANGANG


Ini akhbar MCA. Milik kapir harbi tapi perasan nak kritik pasal undang-undang pengasingan jantan dan betina ke atas salon2 di Kelantan. Kerajaan PAS Kelantan dah lama beri muka dan peluang kepada salon2 diserata negeri supaya mencontohi apa yang baik. Undang2 ini bukan untuk menjahanamkan tetapi membuktikan sikap pro-aktif kerajaan negeri memelihara martabat wanita. Dan dalam Islam wanita diletakkan di tempat istimewa, bukan sebagai bahan hiburan, tak kira wanita itu muslim atau non-muslim.

Korang perhati pemberita akhbar ni namanya Eileen dan Florence. Subjeknya pula Kaviarasan dan Billy Lim, semuanya kapir dan jahil tentang Islam tetapi mempertikaikan hukum yang berkait dengan hukum Islam.
Seperti biasa demi survival dan political milage, umpco membisu dan pekak tuli, malah mereka lebih lantang dari puak kapir harbi ini mengkritik dasar2 yang dibawa oleh Kerajaan PAS Kelantan. Malah hukum hudud hanya menjadi alas kaki umpco.

Jate tino mano buleh maing gosok-gosok wehh... silap2 kang dua2 terperosok...punohhh...

SIKIT MASA LAGI AKAN HANCUR KO LAH UMNO-APCO.


Peraturan PAS Terhadap Salun Rambut Di Kelantan Ibarat 'Menabur Pasir Ke Dalam Periuk Nasi'
PETALING JAYA: Peraturan pengasingan jantina yang melibatkan pengusaha salun rambut di Kota Baru terus memuncak apabila timbul kebimbangan pengendali mungkin akan mengalami 30 peratus kerugian jika kerajaan Kelantan enggan berganjak berhubung perkara itu.
Presiden Persatuan Pengusaha Jurugaya Rambut India K. Kaviarasan menyifatkan perkara ini sebagai pemerintahan tidak adil dan berkata ia boleh merosakkan kehidupan tukang gunting dan pendandan rambut di negeri ini.
"Mereka ini telah menjalankan perniagaan selama bertahun-tahun tanpa ada masalah. Tiba-tiba, pihak berkuasa buat keputusan untuk mengenakan peraturan ini yang boleh disamakan seperti 'menabur pasir ke dalam periuk nasi' mereka," katanya.
Kaviarasan, tukang gunting sejak 1976 berkata terdapat ibu bapa yang membawa anak perempuan mereka berumur satu hingga 12 tahun ke kedainya yang terletak di sekitar Lembah Klang untuk menggunting rambut.
Tukang gunting India juga mencukur kepala penganut agama Hindu lelaki dan perempuan, semasa majlis agama seperti Thaipusam.
Kaviarasan berkata terdapat juga gadis yang memintanya membuat potongan rambut gaya lelaki sambil menambah urutan leher diberikan kepada pelanggan lelaki dan perempuan sebagai sebahagian daripada perkhidmatan pelanggan mereka.
Presiden Persatuan Dandanan Rambut Malaysia, Billy Lim berkata pengendali mungkin perlu menggandakan harga perkhidmatan mereka untuk menampung kerugian jika perintah diteruskan.
"Sebagai pilihan, pemilik mungkin perlu menamatkan khidmat kakitangan mereka, mengurangkan gaji atau menyuruh mereka berkerja lebih masa hanya untuk memastikan perniagaan bertahan.
Lim, yang mengendalikan Salon MTH, berkata industri ini telah berjuang untuk dilihat sebagai satu profesion yang mulia dan ketetapan sedemikian akan menjadikan industri sukar untuk berkembang maju.
Walau bagaimanapun, Presiden Dewan Perhimpunan Cina Kelantan Oie Poh Choon yakin perkara itu akan diselesaikan dalam masa beberapa minggu.
"Kami bertemu exco negeri semalam (Khamis) untuk mengemukakan cadangan kami dan mereka bersedia untuk menerimanya," katanya.
Ketua MCA Kelantan Datuk Seri Dr Ng Yen Yen berkata langkah itu adalah bukti PAS secara perlahan-lahan melaksanakan hudud untuk orang bukan Islam.
"Ini adalah satu keadaan yang menakutkan. Ia menunjukkan PAS benar-benar melaksanakan apa yang mereka katakan. Dan ia jelas menunjukkan tidak kira bagaimana pembangkang cuba untuk meyakinkan kita bahawa hudud tidak akan dilaksanakan ke atas bukan Islam, kata-kata mereka tidak mempunyai kesan," katanya, mengkritik DAP kerana tidak menghalang PAS.
Dr Ng, yang juga Naib Presiden MCA dan Menteri Pelancongan, berkata keputusan itu akan mencemarkan imej negara dan secara salah menggambarkan Malaysia sebagai sebuah negara pelampau.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET