Wednesday, September 21, 2011

Orang Teghanung Tahu Doh

Tapi rakyat Teghanung boleh buat apa? Hatta orang umno-apco sekalipun, takut nak bersuara tentang penyelewengan lanun-lanun atasan mereka. Terutama sekali takut hilang bantuan wang ihsan sebanyak RM0.82 sen sehari (x 365 hari @ setahun) yang mereka dapat tu... Sebab paling dahsyat ialah kerana 'bapak' kepada Hamman ni adalah Dajjal yang kontrol Putrajaya nung.


Kalau orang Pas/PR yang buat report, semestinya dibakul sampahkan...dah tau dahh. Oleh itu bermaharajalelah suku sakat talibarut British ni di bumi Terengganu Kite. Bina sekolah..sekolah runtuh, bina stadium..stadium roboh, bina kola renang..kolam renang bocor, bina menara telekomunikasi..menara terbalik... apa nak jadi Teganuku.

Slogan standard melayu talibarut British yakni "Kaya Melayu Kerana umno-apco". Ungkapan syirik umno-apco turun temurun.

Pepatah aku, 'bulat air kerana betung, bulat perut kerana sumber haram'.

PGU 2011.

KUALA NERUS - Tarikh tamat tempoh siap bangunan pada 11 April 2011 telah lima bulan berlalu, namun pembinaan bangunan sekolah Sekolah Kebangsaan Kompleks Tembesu di Kampung Tok Jiring di sini, belum siap.

Bahkan, apa yang dibimbangi adalah, projek Kementerian Pelajaran bernilai RM 22,935,351.60 itu akan menjadi satu lagi projek kerajaan Barisan Nasional yang 'tergendala dan terbengkalai'.

Tinjauan Buletinonline ke lokasi mendapati, tidak ada sebarang kerja-kerja pembinaan bangunan sedang dilakukan.

Sejak berita berkaitan bertajuk "Tarikh sudah tamat tempoh, bangunan belum siap lagi',yang diterbitkan Buletinonline pada 17 April lalu, tiada sebarang perubahan dalam pembinaan sekolah tersebut

Menurut sumber maklumat yang dipercayai, kontraktor projek terbabit M.Z.Hakujaya Sdn Bhd telah menjual projek berkenaan kepada sebuah syarikat bukan bumiputera yang berasal dari negeri Perak.

Selain projek pembinaan
Sekolah Kebangsaan Kompleks Tembesu, yang dibina dibelakang Sekolah Kebangsaan Tok Jiring, M.Z.Hakujaya juga di laporkan telah menjual projek pembinaan Jalan Dan Jambatan Dari Jeram Ke Kg. Tok Kong Ke Kg. Bukit Guntong.-buletin

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET