Thursday, August 6, 2009

Woi Bangang..!! Berapa Sen Gak?

Binawe punya manusia ambil kesempatan atas keadaan. Celaka punya peniaga yang menyokong penzalim mudah-mudahan suatu hari korang gulung tikar tutup kedai. Selagi keadilan belum benar tertegak di negara tercinta ini apalah salahnya jika kita sama-sama berkorban.
Menteri Wilayah Persekutuan, Datuk Raja Nong Chik Raja Zainal Abidin berkata, setakat ini, hampir RM20 juta kerugian akibat demonstrasi anti-ISA Sabtu lalu telah ditaksir.

"Hari ini saya sudah berjumpa dengan 20 persatuan peniaga yang menghantar memorandum dan tuntutan. Saya rasa, sudah hampir RM20 juta sudah yang saya dapat.

"Tetapi ramalan saya itu kerugian keseluruhannya, termasuk kehilangan pendapatan pada masa akan datang apabila pelancong tidak datang, khususnya di Kuala Lumpur.

"Pelabur asing pun enggan datang," katanya.

Macam nilah lagak manusia yang jenis pentingkan diri sendiri. Akibat terdorong dengan keselesaan kurniaan Allah, diri tu tak sedar diri, mereka pejamkan mata dengan penderitaan orang lain. Celaka engkau wahai penuntut wang haram.

Cuba engkorang bandingkan dengan kerugian yang ditimpakan ke atas mangsa-mangsa ISA dan Memali. Berapa tahun mereka menderita menanggung kerugian saraan hidup akibat kehilangan tunggak keluarga.

Mangsa Memali yang isteri kehilangan suami, anak kehilangan ayah, kenapa kerajaan tak kira berapa kerugian mereka.Berapa juta yang kerajaan perlu bayar tapi sampai ke hari ini tiada lagi penyelesaian atau kesudahan.

Sama juga dengan nasib mangsa ISA ni. Jika tiada zalim masakan rakyat tertindas anggup menubuhkan GMI. Bangang wal bodoh tak habis Umno/BN. Termasuk NGO yang sanggup bersekongkol dengan penzalim. Celaka.

0 comments:

Related Posts with Thumbnails

Jadilah Insan Celik Politik

Jadilah Insan Celik Politik

Hidup Untuk Bahagia Atau Untuk Celaka

Dari Abu malik al-Asy’ari katanya:”Bersabda Rasulullah s.a.w:”Kebersihan itu sebahagian daripada iman. Membaca Subhanallah dan Alhamdulillah pahalanya sebesar langit dan bumi. Sembahyang itu pelita. Sedekah itu bakti. Sabar itu cahaya dan al-Quran itu akan menjadi kawan atau lawanmu. Manusia sepanjang hidupnya bekerja untuk keselamatan dirinya atau kecelakaannya.”

Motto & Slogan

Image Hosted by ImageShack.us

MalaysiaKu BERSIH

Malaysia Tanah Air Ku

Malaysia Tanah Air Ku

MALAYSIA DARUL BOGEL

MALAYSIA DARUL BOGEL

Fitnah Kerja Umno-Apco

Fitnah Kerja Umno-Apco

Soalan Simpel Jawapan Mimpel

Ketelusan SPR



Pesanan Ulama...

Rehat Kejap

Post Paling Digemari

SEMAK PENIPUAN INTERNET